Vår metodik

Tillitens tre grunder

Enligt den antika retoriken så har ethos tre egenskaper som skapar förtroende hos mottagarna.

(grek.) Fronesis – visa att du har goda kunskaper om det budskap du ska förmedla.

  • Företaget eller organisationen måste visa upp sin kompetens inom sitt affärsområde.
  • Företaget eller organisationen måste ha god kunskap om både företaget i sig och om marknaden.

(grek.) Eunoia – visa din goda inställning och engagemang för mottagaren.

  • Företaget eller organisationen måste bemöta medarbetare, kunder och intressenter med en genuin och öppen avsikt.
  • Ju mer transparens företaget visar, desto större trovärdighet kan de vinna från den egna organisationen, kunder och intressenter.

(grek.) Arete – visa att du är ansvarstagande och pålitlig.

  • Företaget eller organisationen måste visa att de kan agera i enlighet med sina värderingar och principer.
  • Företaget eller organisationen måste uppfylla sina åtaganden.  

Genom vår unika tillitismetodik hjälper vi våra kunder att bygga förtroende oavsett om det handlar om att återuppbygga tilliten i internverksamheten, skapa mervärde inom pr- och marknadskommunikation eller att etablera sig bland intressenter.